Dåligt väder och magsjuka på Kuredu, Maldiverna

Det är tomt vid poolen idag
Bloggade inget om gårdagen för det hände oss ingenting särskilt här på Kuredu, Maldiverna. 

Oscar och jag var på Spa och fick massage.  Sen gick hela familjen runt på ön, solade och badade, satt en stund på verandan och åt sen middag på vår närmaste restaurang, Sangu Restaurant. 

Idag har vi bokat två utflykter. I kväll vid solnedgången ska vi åka båt och idag på eftermiddagen ska vi göra en snorkelutflykt. 

Riktigt så blir det inte. Utflykten vid solnedgången har blivit inställd på grund av dåligt väder och snorklingsutflykten avbokade jag tidigt på morgonen på grund av sjukdom.  Både Janne och Oscar har åkt på någon slags magsjuka. Cirka 04:40 natten till idag vaknar de båda nästan samtidigt och behöver spy. Inte läge för någon snorklingsutflykt då. 

Jag mår bra och får gå ensam till frukosten. På restaurangen visar det sej att all personal använder munskydd idag. Det är det ingen som har haft tidigare. När vi tar reda på anledningen så är det för att många på ön har blivit sjuka. Vi tror att det är något från buffén som Janne och Oscar har ätit, men det är osäkert.

På väg hem från frukosten passar jag på att titta in i Sangu Shop. Köper med mej en julkula, till julgranen i vinter, som det står Maldiverna på och en svindyr souvenirkopp med texten Kuredu Island Resort. 


Vår veranda är lite väl blåsig idag
Tar en regnig promenad på närmaste strand

Oscar och Janne har i alla fall valt en bra dag att bli sjuka. Vädret är jättetrist. Det är väldigt blåsigt, mulet och regnet hänger i luften hela tiden. Eftersom vädret ändå är trist hänger jag med familjen i vår villa. Framåt lunch mår i alla fall Oscar bättre så jag får sällskap till lunchen. Bra att han fått i sej lite mat man Janne mår fortfarande dåligt. 

På eftermiddagen kommer regnet och jag börjar tröttna på att bara vara hemma. Jag tar ett paraply, går över bron och promenerar på vår allra närmaste strand. En strand där vi ännu inte har varit. 

Tittar lite närmare på ännu en gunga som står i havet, men idag är det inte läge att bada för att komma fram till den. Det är blåsig och havet är alldeles för oroligt (på den här sidan av ön) för att utmanas. 

Tittar till ännu fler gungor

Framsidan av vårt hus där jag kan
sitta skyddad från vinden



På väg tillbaka till vårt hus ser jag till min stora glädje en rocka under bryggan. Hemma igen sätter jag mej utomhus under tak men inte på verandan. Jag sätter mej på golvet vid vår ingång för att slippa blåsten. Här sitter en stund och läser en bok och har det trots omständigheterna rätt bra.

När jag ser vad det blev för väder är det helt ok att det inte blev någon snorklingsutflykt. Det hade inte varit jättekul i detta regn och i det här blåsiga vädret. Att de ställde in utflykten vid solnedgången är fullt förståeligt, för någon synlig solnedgång blev det inte.

På kvällen får jag med mej Oscar till vår närmaste restaurang. I kväll sitter vi inomhus för att det regnar. Vi har inga planer alls för i morgon. Vi får se hur familjen mår. Jag mår fortfarande utmärkt.

Här fortsätter resan