Happiness is a day at Kuredu, Maldiverna

Ännu en regnig dag på Kuredu
Vi befinner oss på ön Kuredu, Maldiverna. Igår var det regnigt och både Janne och Oscar var magsjuka. Vi tror att de har ätit något från buffén, men det är väldigt osäkert. 

Nu har jag blivit lite skeptisk till maten på buffén. Jag äter inga sallader med kall dressing runt utan bara rena produkter och varm mat. Buffén som faktiskt är jättefin egentligen känns tråkigt nog lite hotfull.  

Idag fick jag i alla fall sällskap av både Janne och Oscar redan till frukost så båda mår bättre idag.  

Regnet och blåsten håller i sej. Det är ett stort lågtryck som lagt sej över i stort sätt hela Maldiverna. Det är ok, vi hade räknat med lite regn för vi har åkt mitt i regnsäsongen. Regnsäsong innebär att det kommer en regnskur men att det strax är över igen. De regn som vi får är löjligt småregnande hela dagen. 

Vi tar oss ut i alla fall ut idag men håller oss mest i vårt närområde. Jag visar bland annat den promenad jag gjorde ensam igår. Vi går lite längre bort än jag gjorde igår så vi hittar en hängmatta som Oscar provligger och jag hittar en bänk med orden "Happiness is a day at Kuredu". 

Bryggan till vårt hus
Happiness is a day at Kuredu

Vi tar någon drink och hänger lite på Sangu Bar, inomhus, för att ha något att göra. Vi spelar Chicago och vi leker "Vem är jag".  

När vi går hemåt så har vägen längs bryggan fram till vårt hus blivit en sevärdhet. Här stannar vi till för att se vad vi kan se för spännande saker. Vi har sett hajar, rockor, krabbor som är en decimeter stora och så klart massor av småfiskar. Andra djur vi sett här på ön är några små ödlor och någon häger. 

Det har inte varit någon händelserik dag, men vi har det bra. "Happiness is a day at Kuredu" och viktigast idag är att alla är friska. 

Här fortsätter resan