Vår sista dag i Supetar, Kroatien

Jag med min stora simring
Vi befinner oss i Kroatien på ön Brac´ och i staden Supetar. Vi har haft det jättebra här i vår lägenhet, med närheten till den lilla småbåtshamnen, stränder, restauranger, barer, windsurfing och affärer. Allt vi har velat ha den här veckan har funnit i Supetar och vädret har varit varmt med strålande sol. 

Supetar känns som en ganska lugn plats men det är verkligen ingen brist på aktiviteter.   

Idag är vår sista dag här och då väljer vi att vara på stranden. Jag glider mest runt på min stora simring och har det jättemysigt ute i havet. Så klart får familjen också långa simringen mellan varven och Oscar hyr en SUP en stund. Något annat som är givet sista dagen här är att jag åter igen fotograferar Jadrolinjas färja när den passerar på sin väg mellan Split och Supetar. 

Färjan går flera gånger om dagen och jag vet inte varför men jag har någon jättestark gilla-känsla för båtarna. På kvällen går vi tillbaka till den lilla småbåtshamnen bara för att vi kan. 

Oscar med min simring
Jadrolinjas färja

Vi har som sagt haft en jättetrevlig vecka i Supetar. Om några dagar ska vi resa hem till Sverige igen och som vanligt tar vi oss till fastlandet för att ha nära till flyget när det blir dags. Den här gången har vi valt att ta in på ett hotell i Podstrana, strax söder om Split, så i morgon tar vi oss till Podstrana.