Ännu en dag på stranden i Supetar

Oscar får vindsurfa
Vi börjar dagen med frukost på vår balkong och allt är jättebra. Vi har kommit till tredje dagen här i Supetar. 

Idag ska vi gå till en ny strand, fast egentligen är det samma strand, bara lite längre bort. För att kunna gena och gå närmaste vägen går jag med Google Maps i mobilen. Familjen blir irriterade över att jag ständigt stannar och kollar kartan. Syftet med att byta strand är att jag vill hitta en plats där Oscar kan få vindsurfa. 

Oscar tar över mobilen och lotsar oss till en plats vi inte alls har tänkt oss. Vi kommer fram till en strand, Vela Luka, som tillhör ett hotell och hela stranden ligger i skugga. Jag blir ärligt talat skitsur och ingen annan i familjen är heller på något strålande humör. 

Vi går in på hotellområdet och tittar men här finns inget som fångar vårt intresse. Vi vänder tillbaka samma väg som vi kommer, lämnar Vela Luka och går längs strandpromenaden. Vi slår oss ner på en strand strax bredvid där det i alla fall är sol men här kan man inte vindsurfa. Jag är fortfarande sur för det här är inte enligt min plan. 

Här vill jag inte stanna

Ännu en Jadrolinija

Efter en liten stund går vi vidare längs strandpromenaden. Strandpromenaden vi följer är den samma som vi har gått så sent som igår men nu är vi bara lite längre bort. Nu kommer vi äntligen fram till platsen där Oscar kan vindsurfa och även jag blir glad och nöjd igen. 

Oscar vindsurfar en stund men tröttnar för att det är rätt dåliga vindar. Vi följer strandpromanden vidare mot platser vi känner igen sen igår. Stannar till för lunch på restaurang Nautilus. Här sitter vi alldeles vid havet och har bara strandpromenaden mellan oss och havet. Restaurangen har storbilds-TV så här sitter vi och ser på tennis mitt på dagen utomhus. 

Nästan hemma

Bästa platsen för solnedgången

Runt klockan fyra på eftermiddagen lämnar vi stranden och drar vi oss hemåt, till lägenheten. När jag skriver det här kan jag inte minnas var vi åt middag men troligt är att vi har ätit hemma i lägenheten. 

På kvällen går vi ut på stan igen, jag vill kolla några framtida barer och restauranger. Vi stannar ingenstans i kväll, men vi bokar bord på en av de bättre restaurangerna i Supetar så vi kan äta där i morgon. Vad som händer i kväll är bara att jag fotograferar ännu en båt från Jadrolinija och strax därefter upptäcker jag var i Supetar man ska befinna sej för att få se en vacker solnedgång.

Trots en dålig start på dagen så blev totalen ändå bra. I morgon blir det ytterligare en dag på stranden och middag på en trevlig restaurang.

Här fortsätter resan