Pensionat Granparken och Kärleksuddens badplats

Vår svit på Pensionat Granparken
Vaknade upp på Pensionat Granparken i Norrtälje idag. Vi har bokat in oss där en natt för att det är midsommar. Igår tillbringade vi, Janne och jag, midsommaraftonen i Norrtälje och i pensionatets trädgård. 

Vi börjar den här dagen med frukost. Blev lite förvånad att det var buffé, trodde sådant var förbjudet på grund av Corona, men tydligen inte. Det var uppdukat för buffé och vi kunde åter igen sitta i pensionatets lugna trädgård.

Efter frukost stannar vi på rummet så länge vi kan bara för att vi kan.

När vi checkar ut kör vi mot Kärleksuddens badplats, den badplats som ligger närmast pensionatet. Innan vi lägger oss på badplatsen tar vi en promenad till och runt Borgmästarholmen, den lilla holmen som ligger alldeles bredvid.

När vi är tillbaka vid badplatsen byter jag om till bikini men jag har ingen ambition att bada idag. Jag badade ju i havet igår när vi var vid Lundabadet så varför överdriva, så roligt är det inte. Som vanligt är jag ändå mest uttråkad på en strand så jag går mest omkring och fotograferar för att ha något att göra. För att berätta mer om badplatsen så finns det inga omklädningsrum och heller inga toaletter. Lundabadet som vi besökt igår var en mycket finare badplats. Janne badade även idag.

Norrtälje
Norrtälje






Kärleksuddens badplats
Kärleksuddens badplats


När klockan närmade sej lunch bestämmer vi oss för att åka hemåt igen. Visst hade vi kunnat stanna i Norrtälje och ätit lunch, till och med med badplatsen finns en restaurang som heter Kärleksudden. Jag vet inget om restaurangen eftersom vi nöjde oss med att köpa någon dricka just idag, men kanske en annan gång. Den ligger i alla fall fint med utsikt över vattnet.

Om du bor hyfsat nära Norrtälje så är det en liten och fin stad som absolut kan rekommenderas för en utflykt några dagar eller en helg. Vi hade i alla fall en jättetrevlig helg här och så klart hade vädret betydelse.