Restaurang Spotykach, över all förväntan

Restaurang Spotykach
Vi befinner oss i Kiev. Under förmiddagen har vi tittat på Klostret med guldkupolerna och Andreas sluttning. Sen gick vi vilse en stund och det visade sej att vi tagit en onödigt lång väg för att komma tillbaka där vi hade börjat.

Nu är vi på väg för att titta på Sofiakatedralen, ett av Kievs världsarv.


Vi har inte långt kvar alls till kyrkan när vi går förbi en av restaurangerna vi har på förslagslistan. Det har blivit dags för lunch nu så vi går in på Restaurang Spotykach, en restaurang som serverar ukrainska specialiteter.

Jag hade läst gott om restaurangen på en blogg men blev ändå förvånad över hur fint det var. Jag trodde det var en enkel och mysig restaurang, men det visade sej vara en jättefin restaurang. Priserna på maten var ändå rätt humana.

En av luncherna på Spotykach
En av luncherna på Spotykach

Vi beställer fyra olika rätter, men jag minns inte riktigt vad vi äter. Jag har inte lyckats hitta någon länk till restauranger där jag kan hitta meny.

En av luncherna på Spotykach
En av luncherna på Spotykach

Servicen var bra och maten vi blir serverade är absolut bra, klagar inte alls. Kanske är det ändå så att ukrainsk mat inte vår favoritmat, inte ens efter lunchen. Jag hade föredragit lite mer grönsaker på tallriken men det hade väl gjort maten betydligt dyrare. Hela restaurangen var över all förväntan och vi kan absolut rekommendera ett besök där. Den ligger väldigt nära Sofiakatedralen.

När vi lämnar restaurangen är vi mer än nöjda och vi går de få stegen vi har kvar för att komma till Sofiakatedralen. 

Här fortsätter resan