En vanlig dag och en kopp kaffe för skräpet

Koh Lanta 12 april 2017
Vi befinner oss på Koh Lanta i Thailand. De senaste dagarna har det varit full aktivitet så idag har vi bestämt oss för att bara vara hemma på stranden. Det händer inte särskilt mycket. Janne och jag (Susanne) sitter på stranden och ungdomarna väljer någon av poolerna.

Jag roar mig med att skriva Koh Lanta i sanden. Det är ingen egen idé utan något jag snott från mitt Intagramflöde, den gången stod det Ibiza på fotot.

Janne roar sig med att plocka skräp på stranden. Klong Dao är ingen skräpig strand men det finns gott om människoskräp ändå, cigarettfimpar, glasspinnar, sugrör mm. Mycket av skräpet har forslats upp från havet.

Janne tar en liten plastpåse och plockar ihop det människoskräp han hittar. Han tar med sig påsen till Coral Beach, restaurangen bredvid Southern Lanta Resort. Om du tar med dej en påse skräp från stranden så bjuder Coral Beach på en kopp kaffe eller en glass. En god god sak kan jag tycka.

Vi har som vanligt bestämt tid med ungdomarna om att ses på stranden till lunch och idag blir det lunch på stranden.

Janne har plockat skräp
Lunch på stranden

Efter lunchen fortsätter det lugna livet på Klong Dao och inget särskilt händer. Janne och jag är på stranden och ungdomarna är vid poolen. På kvällen går vi ut och äter tillsammans igen.