London för Oscar 9 år - London Eye och London Aquarium

Familjen i London
Tredje dagen i London var det åter igen dags att uppleva saker. Idag började vi med att stå i kö cirka 45 minuter för att få köpa tunnelbanebiljett som räckte hela dagen. Vi tog tunnelbanan till stationen Waterloo. Härifrån hade vi nära till London Eye.

Vi hade köpt biljetter i förväg för att få åka London Eye. Kanske hjälpte det något men vi stod ändå i kö närmare två timmar innan vi fick komma upp i Pariserhjulet.

Det finns inte mycket att säga om London Eye mer än att det var högt. Turen i London Eye var 30 minuter lång. Vagnarna som man åker i är riktigt stora och säkert var där 20-25 personer i varje vagn utan att vara trångt.
Vad som ingick i biljetten var även här i 4D film. Efter att ha sett Superherofilmen på Madame Tussaud var den här 4D filmen knappt nämnvärd och det var ingen film vi kommer att minnas.

Alldeles bredvid London Eye ligger ytterligare en av de stora sevärdheterna i London - London Aquarium. Innan vi går in på London Aquarium äter vi på en italiensk restaurang inte långt därifrån. Oscar får pizza.

På väg mot London Eye
Utsikten från London Eye

London Aquarium nästa. Här fanns hur många olika fiskar som helst. Det fanns både stort och smått, allt från hajar till clownfiskar. Akvariet är absolut sevärt det enda problemet var nog att det aldrig tog slut. Det fanns hela tiden nya rum med nya teman. Vi tillbringade säkert två timmar där inne.

Nästa som stod på vårt schema var att vi skulle besöka Towern. Vi tog tunnelbana några stationer för att sen kunna gå sista biten. Promenaden gick längs Themsen.

Mantor på London Aquarium
Färgglad fiskar på London Auarium

Vi promenerade hela vägen fram till London Bridge. Janne och Oscar gick in på London Brigde museumet och vandrade över bron högst upp. Sen promenerade vi vidare längs Themsen fast på andra sidan. Vi var i princip framme vid Towern fast område var stort och vi visste inte riktigt var ingången var.

Längs Themsen, Tower Bridge
Towern hade stängt när vi kom fram

Vi hittade inte ingången men väl en skylt där det stod att entrén till Towern stängde klockan 17:30. De hade alltså stängt men det gjorde inte så mycket. Klockan var som sagt snart kväll. Vi tittade lite i någon souvenirbutik och bestämde oss sedan för att lämna Towernområdet.

Tuffa killar utanför
Hard Rock Café
Vi hade redan bestämt att i kväll skulle vi äta på Hard Rock Cafe. Förmodligen var det kö där och därför var det kanske lika bra att komma dit i god tid.

Vi gick ner i tunnelbanan igen och åkte till stationen (minns inte namnet) närmast Hard Rock Cafe. Vi var framme vid Hard Rock cirka klockan 18:30 och fick veta att vi skulle få vänta på bord cirka en timme. Perfekt!

Det blev en öl i baren, Coca Cola till Oscar och sedan fick vi vårt bord runt 19:30 och det blev en alldeles perfekt tid att äta. Hamburgare till alla och världens godaste pommes frites.

Efter maten, tittar vi in i Hard Rock Shopen, shoppar lite och sen tar vi taxi hem till hotellrummet. Det är sista kvällen, i morgon ska vi åka hem igen.