Dyk 64 - 65 Så nöjd med dykningen i Nha Trang, Vietnam

En drakfisk
Den här sidan har Janne delvis skrivit

Dyk 64
Dykplats: Padi Beach, Mun Island
Datum: 22 juli 2006
Maximalt djup: 12,2
Siktdjup: 8
Temperatur: 23,8
Activity: Boat dive, 8 kg, 5mm Long John

Detta dyk var ungefär som de förra dyken i Nha Trang, dock något sämre sikt. Jag såg bland annat nakensnäckor, krokodilfisk, cuttlefish, drakfiskar, sjöstjärnor mm mm. Ett bra dyk även detta med en del bilder som jag är nöjd med.

En av alla sjöstjärnor
Featherstar

Dyk 65
Dykplats: Madonna Rock, Mun Island
Datum: 22/7-06
Maximalt djup: 15,1
Siktdjup: 8
Temperatur: 24,0
Activity: Boat dive, 8 kg, 5mm Long John

Vi flyttade oss cirka tio minuter från det första (Padi Beach) för att göra detta dyk. Här dök man in och ut i en hel del grottor. Häftigt! en stor (farlig ?) manet såg jag (ca 40 cm i diameter). Här fanns mycket mjuka koraller, featherstars och andra fiskar.

Nakensnäcka
Long Nosed Bannerfish

En manet
Flera fiskar i en anemon

Sammanfattningsvis, efter fyra dyk utanför Nha Trang så var det helt ok dyk, en sexa på en tiogradig skala. Inget stort men mycket smått. Det finns säker även sjöhästar här men dem lyckades jag inte se. 

Tyvärr så finns en del spår av dynamitfiske men där det inte förekommit så är det himla fint. Dykfirman var jättebra. Allt funkade som man kan förvänta sig och billigt var det. 

Ännu en Featherstar
Ännu en sjöstjärna

En fördel var att två dyk inte tog en hel dag, var hemma på hotellet igen cirka 14:30 båda mina dykdagar. När jag kommer tillbaka tar vi oss till Louisiane Brewhouse igen, äter lunch och badar i deras pool.