Första morgonen på hotell Viva Tangerine i Cabarete

Janne och Oscar första morgonen
Vi kom till Dominikanska republiken igår och har bara kollat hotellets bar och sovit. Vi bor på ett hotell som heter Viva Tangerine strax utanför Cabarete.

Vi vaknar väldigt tidigt vår första morgon, så klart är vi jetlagade. Vi klär på oss och går runt på hotellområdet bara för att slå ihjäl lite tid fram till frukosten öppnar klockan 07:00.

Det är verkligen inte vanligt att vi väntar på att frukosten ska öppna. Klockan blir sju och vi går till frukosten. Det är andra gången i vårt liv som vi har All-Inclusive.

Första gången var i Mexico och där hade vi fantastisk mat. Det är väl dumt jämföra men vi blir lite besvikna på frukosten här. Visst finns det mat så vi blir mätta men mest är det olika sorters bröd.

Efter frukosten går vi ner till stranden. En jättefin strand men det är fortfarande tidigt och stranden är folktom. Mest spännande just nu är en stor krabba som vi hittar på stranden. Vi går in på hotellområdet igen.

Stranden tidigt på morgonen

Krabba på stranden

Hotell Viva Tangerine
Dammen utanför receptionen

Fin fjäril på hotellområdet
Coola blommor i hotellets rabatter

Hotellområdet är fint med blommor och buskar och en damm alldeles utanför receptionen. Så klart stannar vi till vid dammen och tittar för Oscar skull. I dammen finns fiskar och några sköldpaddor. Vi ser också en jättefin fjäril och några annorlunda blommor.

Oscar sover middag
Janne i hotellets pool

När det blir dags att bada stannar vi vid hotellets pool, en stor jättefin pool. När vi blir hungriga igen äter vi lunch på vår All-Inclusive restaurang. Sen behöver Oscar sova middag en stund. Han får sova i sin paraplyvagn. På bilden står vagnen i solen men vi körde så klart in vagnen i skugga när han skulle sova.

På eftermiddagen promenerar vi in till staden Cabarete.