Vi har flyttat från Singapore till Bali

Oscar på hotellet i Singapore
Nu har vi förflyttat oss från Singapore till Bali. Vi började resan i Singapore för att hämta igen tiden några dagar.

Första dagen gick vi långpromenad längs Orchid Road, shoppade lite och gick sen till Boat Quay och Merlion Park. Andra dagen besökte vi Jurong Bird Park, mest för att göra något kul för Oscar. Sista dagen var vi mest på hotellet och vid hotellets pool.

Janne och jag har varit i Singapore tidigare. Det där med att dricka Singapore Sling på Long Bar har vi redan gjort. Vi gillar Singapore och vi ska tillbaka hit igen när vi ska resa hem med flyg från Singapore.

Sent på eftermiddagen igår reste vi vidare till Bali och kom fram när solen gått ner. Hotellet vi bor på heter Swasticka och ligger i Sanur. Hotellet är jättefint och vi kände oss välkomna.

Vår första uppfattning om Sanur var att det var mörkt, som att det var ont om lampor. Vi kände inte till området så vi gick till restaurangen rakt över gatan. Vi vill inte ha middag men bara något lätt så Oscar fick bananasplit.

Vy från hotellrummet i Singapore

Vårt flyg till Bali

Oscar undrade nog varför han skulle äta Bananasplit klockan 21:30, en tid när han normalt brukar sova. Efter att fyllt på med energi tog vi en snabb promenad för att se närområdet. Vi gick 100 meter från hotellet åt båda hållen för att få något begrepp om var vi befann oss. Stranden struntade vi i för vi hade ingen aning om var den fanns.

Igår letade vi reda på stranden och det tog säkert 10 minuter att gå dit. Jag hade stora förväntningar på stranden efter att ha hört så mycket gott om Bali. Lite besvikna blev vi när det inte gick att bada. Det var väl tidvattnet troligen men man fick vara glad om man blev blöt om knäna.

Janne på en strandbar

Oscar roar sig med paraplyvagnen

Vi gick hem till hotellet igen. Oscar fick sova middag i sin paraplyvagn som stod vid poolen. Janne hade koll på Oscar medans jag passade på att ta massage. Sen stannade vi vid poolen resten av dagen.

Idag har vi varit vid stranden igen och försökt bada, men vattnet var lika lågt idag. Vi stannade ändå kvar och gjorde det bästa av situationen. Janne och jag satt oss på en bar, vid ett bord med fötterna i sanden. Oscar fick vara på stranden och han roade sig mest med att snurra på hjulen på sin vagn. Han gillar allt som snurrar.

Det är väldigt lite turister här och det har sin förklaring. Det är mindre än ett år sedan bombdådet som tog flera hundra människoliv inträffade. Bombdådet skedde i nöjeskvarteren på Kuta Beach och turisterna har skrämts bort. Bali har det tuff just nu och försäljarna är väldigt påstridiga, men vi förstår dem.

Snart går solen ner i Sanur

Poolen på Swasticka

Något lite roligare med Sanur som man kan nämna är att mot kvällningen finns massor av drakar uppe på himlen. Det är hur många drakar som helst och de är stora.

I morgon ska vi fortsätta leta fina stränder. Vi har bestämt oss för att besöka Nusa Dua, en plats som sägs vara lite finare och lite mer exklusive. Där bör det väl finnas fina stränder.