Letar stränder där vi kan bada i Nusa Dua

Poolen i Nusa Dua
Nu har vi kommit till tredje dagen på Bali. Vi bor på Sanur Beach på ett hotell som heter Swasticka. Vi tycker om hotellet och har varit en hel del i poolen. Att vi varit mycket i poolen beror på att vi inte hittat någon vettig plats där vi kan bada.

Visst det finns stränder här i Sanur men vattennivån är väldigt låg. Det är så långgrunt att man får vara glad om man blir blöt om knäna.

Janne gör sina första dyk på Bali på förmiddagen.

När familjen är samlad igen bestämmer vi oss för att hitta något bättre ställe där man kan bada. Vi gjorde en utflykt till Nusa Dua, som ska vara ett lite exklusivare område. Om man tar in på ett bättre hotell förväntar man sig väl en fin strand så vi chansade. När jag skriver det här långt senare antar jag att vi åkte taxi.

Vi hittade ett större lite finare hotell. Vi gick omkring på området och tittade, letade reda på stranden. Det fanns i fin strand och vi badade men inte heller här var det så mycket vatten att det blev badbart. Hörde av någon att det är mer vatten på vinterhalvåret, tycker det låter konstig, men kanske är det så.

Ensamma i poolen i Nusa Dua

Middag i en trädgård

Vi övergav stranden och badade istället i en jättestor pool som tillhörde hotellet. Vi är i stort sätt ensamma i poolen men vi har det trevligt en stund.

Efter att ha badat sätter vi oss på en av hotellets restauranger. Vi behöver äta lunch och vi beställer vad vi vill ha. Det är inte dyrt i Indonesien men den här lunchen lyckades vi äta en riktigt dyr lunch. Jaja! Vi tar förmodligen taxi igen, tillbaka till Sanur.

Hemma igen går vi gatan som följer havet. Vi går lite längre bort än vi gjort tidigare. Vi kommer fram till en marknad nära hotell Natour Beach. Försäljarna är desperata, det finns inga turister att sälja till. Det är mindre än ett år sedan bombdådet i Kuta Beach nöjesområden och turisterna har skrämts bort.

Vårt hotellrum

Jag på vår veranda

Ungefär vid marknaden går vi ut till havet. Här hittar vi en trevlig restaurang på stranden där vi blir sittande ganska länge. Oscar leker med sin vagn på stranden och vi ser massor av drakar som flyger runt på himlen.

På kvällen blir det grillad kyckling och vi äter i en trädgård alldeles till höger om vårt hotell. I morgon fortsätter semesterlivet, men vi har slutat leta stränder där vi kan bada. Vi håller oss hemma i Sanur.