Det finns en liten tomte på stranden - Phi Phi Island

Oscar som tomte
Vi befinner oss på Phi Phi Island i Thailand. Vi började vår resa på Kata Beach på Phuket och efter det åkte vi hit. Vi har hunnit titta lite i byn och vi har besökt Maya Bay, kanske den stora sevärdheten här. 

Idag ska Janne dyka och jag stannar på hotellet med Oscar. När Janne har åkt iväg för att dyka så roar jag mig med att ta en massa fina bilder. Bilderna ska jag använda till att skapa julkort som jag tänker skicka hem till släktingar. 

Jag har tagit med en liten tomtedräkt till Oscar. Jag klär på honom tomtedräkten och tar med honom ut på stranden, alldeles utanför vår veranda. Jag sätter honom på stranden och fotograferar. Oscar gnäller och är inte alls med på min fenomenala idé.

Jag förstår att tomtedräkten är varm så jag försöker skynda mig så han snart ska slippa den. Han tycker inte att det är roligt, men jag kämpar på. När jag inte får honom att se glad ut så får han nappen i munnen. Av en tillfällighet så är även nappen röd. Det blir så fint och jag hoppas det blir fina bilder.  

Oscar som tomte

Oscar som tomte

För att inte verka vara en elak mamma vill jag säga att fotograferingen tar bara några minuter. 

När Janne kommer tillbaka från sina dyk är familjen samlad igen. Mer om dykningen finns på Jannes sidor. På eftermiddagen stannar vi vid hotellets pool och här får Oscar leka med några barn från Tyskland. De är väl något år större än honom men han verkar ha trevligt.

På kvällen lämnar vi in filmen från kameran i en fotobutik. När vi får bilderna är jag så nöjd över att några är jättefina. Vi köper vita kort och skapar julkort som jag är så nöjd med.

Hotellets pool

Underhåller med thailändska danser

Senare på kvällen äter vi middag på hotell Phi Phi Princess. Anledningen till att vi valt den platsen är för att här ska det bli underhållning. Vi ska få se lite thailändska danser och annat. Vi äter och vi ser uppträdandet och går sen hem till hotellet igen. 

Planen för i morgon är att Janne och jag ska promenera upp till toppen av den här ön. Det lär vara fint att se hela ön uppifrån. Oscar ska vi lämna till Nancy.

Här fortsätter resan