China Town och Sheraton, vår sista dag i Kuala Lumpur

Janne på Jalan Pentaling
Vi har kommit till vår allra sista dag här i Malaysia. Det är vår andra resa till Malaysia och den här gången har vi varit ute och rest i 18 dagar.

De platser vi besökt under resan är Perhentian Islands (Besar och Kecil), Redang Island, Kuala Terengganu, Merang, Melakka och nu Kuala Lumpur.

Här i Kuala Lumpur har vi tagit in på det femstjärniga Sheraton Imperial och här stormtrivs vi.

Som vanligt börjar vi dagen med frukost, slappar en stund och tar oss sen till Jalan Pentaling. Anledningen till att vi tar oss tillbaka till Chinatown är för att vi vill shoppa lite. Janne köper bland annat en del kryddor som vi tar med oss hem.

Annat vi har köpt här i Kuala Lumpur tidigare är Adobe Photoshop, lite nyare version än den vi har hemma. Jag har också köpt ett astrologiprogram. Jag är intresserad av astrologi men programmet vet jag inget om.

Jag i hotellets pool
Janne i hotellets bubbelpool

När vi har shoppat en stund sätter vi oss så klart på vårt favoritställe en stund. Restaurangen vi kallar "Tigerstället", men vad det egentligen heter har vi inte tagit reda på. Här äter vi lunch mest för att ta farväl till platsen som vi gillar. Här var vi även år 1999, alltså förra gången vi var i Kuala Lumpur.

Efter lunchen bestämmer vi oss för att vi har sett det vi vill se av Kuala Lumpor. Vi tar vi oss tillbaka till hotellet och är vid poolområdet på våning fem. Poolområdet är jättefint med en stor pool och en mindre bubbelpool. Hela området är fint omringat av palmer och andra växter. Här har vi det jättebra resten av eftermiddagen.

Den här gången har vi varit i Kuala Lumpur i tre nätter och fyra dagar. När klockan är 18:30 blir vi hämtade av en taxi för att ta oss till flygplatsen. Klockan 23:15 ska vi lyfta från KLIA, Kuala Lumpor International Airport med Malaysian Airlines. Vi flyger till Amsterdam där byter vi till KLM för att flyga till Arlanda där vi ska landa i morgon klockan 12:15.

På väg till flygplatsen KLIA
Bilmärke: Proton

Vår första upplevelse, på vägen hit, av Malaysian Airlines var toppen. Gott om plats och egen skärm med underhållning vid varje stol. Något mer jag vill minnas om KLIA är att här såg vi för första gången förarlösa tåg som körde oss mellan terminalerna. Coolt! Vill också minnas att det fanns ett bilmärke jag inte sett tidigare, Proton.

Nu har vi varit i Malaysia två gånger och vi gillar verkligen Malaysia. Vi gillar öarna med de fina stränderna och vi gillar Kuala Lumpur. Det är roligt att ha sett staden och de verkar ha stora visioner. Vi kommer gärna tillbaka till Malaysia en dag.