En fin strand i Merang men vi har kommit fel

Stranden i Merang
När vi vaknar befinner vi oss på Perhentian Island Kecil och stranden Coral Bay. I natt har jag inte sovit bra och anledningen är så klart varanen som tog sig in på vår toalett igår. Jag har tänkt på den där varanen hela natten men vi har inte sett varanen inomhus mer. 

Nu har vi varit på Perhentianöarna i sju nätter. Idag ska vi ta oss vidare till Redang Island. Vi ska bo på Berjaya ute på ön och läst att i Merang har Berjaya en jetty. Vi checkar in på ett litet pensionat, Merang Inn. När vi checkat in äter vi frukost på ett pensionat mitt emot vår.

Efter frukosten är vi på stranden hela dagen. På stranden var vi alldeles ensamma. En enormt lång strand och fin strand. Det är väldigt fint. 

Vad vi inte vet ännu är att vi har kommit helt fel. Vi söker upp båtterminalen i Merang och får veta att båtarna går inte härifrån. Vi får namnet på en helt annan jetty i Kuala Terengganu. 

Kuala Terengganu ligger cirka 4 mil söder om Merang och vi diskuterar en stund hur vi ska göra. Bestämmer oss sen för att gå tillbaka till hotellet, checka ut och ta oss till Kuala Terengganu. Så jobbigt jag tycker att det blir. 

Vi tar en snabbdusch i hotellrummet vi har och ber receptionen ringa en taxi. Sen åker vi därifrån. 

Jag tycker inte om det jag gör egentligen. Personalen var trevlig och hjälpsam och rummet var fint. Merang verkade inte ha så många turister. Jag har kommit dit och åker bara några timmar senare. Jag får dåligt samvete för att jag sviker dem. 

Merang som plats hade också varit kul att lära känna lite mer, men nu blev det så här. Vi åkte helt enkelt fel men stranden i Merang var värd att åka fel för. Den var så fin.

När vi lämnar Merang i taxi ber vi den köra oss till Kuala Terengganu. Chauffören släpper av oss vid hotellet som vi valt från resehandboken.

Här fortsätter resan