Bor lyxigt på Sheraton Imperial i Kuala Lumpur

Myshörna på hotellrummet
Idag har vi lämnat Redang Island. Det är inte så troligt att vi kommer tillbaka hit men fin var det. Jättefint! Vi har bott på Berjaya Resort och när det var dags att lämna kom bussen och hämtade oss. Katamaranen tog oss till fastlandet och där väntade ytterligare en buss som tillhörde Berjaya.

Den sista bussen körde oss direkt till flygplatsen i Kuala Terengganu. De visste var vi skulle. Vi ska flyga med Malaysian Airlines till Kuala Lumpur.

Nu är vi i Kuala Lumpur. Här har vi checkat in på Sheraton Imperial och det är så lyxigt och fint. Hotellet är det absolut finast vi någonsin har bott på. Det är fem-stjärnigt och det bästa av allt är att vi har inte betalat en förmögenhet för att få bo här.

Vi fick ett passerkort till rummet i receptionen. Vårt rum heter 2620. Både Janne och Susanne tänker att det ligger på våning 2 men det visade sig snart att det inte gjorde.

Rummet ligger på våning 26. Oj vad kul att få bo så högt. Rummet visade sig ha ett stort panoramafönster med utsikt över stan men vi såg inte Petronas Tower, det låg åt andra hållet.

Skrivbord och fax
Jag i myssoffan

När vi kom upp på rummet var det utsikten som intresserade oss - men inte länge. Rummet var helt fantastiskt. Det var så fint att vi var alldeles saliga. Vi gick bara omkring och tittade på rummet. Länge.

Det fanns en liten sitthörna med soffa och bord. Det fanns en liten kontorshörna med fax. Det fanns naturligtvis två sängar och TV. TV:n hade cirka 20 kanaler. Det fanns ett barskåp med i stort sätt allt i drickväg och chips, nötter m.m. Det fanns en bagagerum där vi kunde ställa in vårt bagage så vi slapp se våra ryggsäckar.

Janne i morgonrock
Välfyllt barskåp

Det finaste av allihop var ändå badrummet. Speglar överallt - alldeles rentorkade, en dusch, ett badkar, toastol och ett stort fint handfat. Naturligtvis fanns allt man kan tänka sig behöva i ett badrum när det gäller hygienartiklar. Handdukarna var verkligen kritvita.

Det var så rent och fint att man tyckte att man förstörde allt det fina bara genom att gå in där. I badrummet hängde också två morgonrockar. Naturligtvis kritvita.

Badrum med egen badanka
Indisk middag

När vi funnit oss tillrätt på hotellet tog vi en taxi till shoppingområdet runt KL Plaza. KL Plaza är ett varuhus och därrunt finns massor av modern shopping. Det var redan sent på eftermiddagen och vi behövde äta - McDonalds´ fanns där - så praktiskt.

Sen blev det lite shopping. Prisnivån är lite
billigare än hemma men vi köpte inget annat än några CD-skivor. Anledningen till köpet var att vi hade CD-spelare på vårt jättefina hotellrum.

Vi tar oss sen tillbaka till vårt hotellrum och på kvällen äter vi indiskt rakt över gatan. Vi kommer att fortsätta ha det fantastiskt bra här på Sheraton, men i morgon börjar vi med en organiserad utflykt till Melakka.