Första dagarna på Barbados har Janne feber

Just anlänt till Barbados
Vi kom till Barbados 15 februari 1999. Vi åkte hit på charterresa med Apollo.
Vi bodde på Hotell Dover Inn i St. Lawrence Gap.

Intressant kan vara att när jag bokade resan så befinner sig Janne i Luleå och där var temperaturen minus 39 grader

Janne hade oturen att få feber, säkert runt 39 grader, på väg till Barbados så han mådde inte så bra i början av resan.

Janne hade som sagt feber men vi gick ändå ut och åt redan första kvällen. Måltiden bestod av flygfisk och pommes frites. Det är en maträtt man ska äta på Barbados därför just det valet. Janne tyckte maten smakade fruktansvärt illa.

Vi satt utomhus och åt och någonstans väldigt nära måste det har funnit en visslande groda, även det är vanligt på Barbados. Janne mådde dåligt och han hörde denna groda vissla hela tiden. Han tyckte det var jättejobbigt. Jag tyckte maten smakade ok och grodan störde mej inte särskilt mycket.

Innan vi går hem till hotellet går vi förbi en liten affär och köper med oss bland annat en flaska rompunch. Klart vi ska ha Rom, vi är ju på Barbados. Rompunchen var enormt god. Det såg ut som Fanta och var starkt och sött. Dagen efter är vi med på Apollos välkomstmöte och får smaka rompunch. Vi tyckte vi var väldigt världsvana eftersom vi redan hade smakat.

Janne vid första middagen

Vårt hotell Dover Inn

Rompunch
Janne på vår balkong på Dover Inn

De första dagarna är vi en del på stranden men Janne mår dåligt hela tiden. Vi går ut och äter men han tycker inget är gott. Han ligger mycket och sover och jag sitter på balkongen. Tredje dagen på Barbados åker vi i alla fall på utflykt med en buss runt hela ön.