Det blir en dag på stranden - Grand Anse

Jag på Grand Anse
Vi befinner oss på Grenada, på några dagars utflykt från Barbados. Idag är vår första hela dag här. Det är lite bättre väder idag än när vi kom igår. Vi bestämmer oss därför för att det ska bli en dag på stranden. Hotellet vi bor på ligger alldeles vi Grand Anse, en stor fin strand strax utanför huvudstaden St. George.

Det är lite fler människor på stranden idag men ändå inte mycket. Vi solar och badar, köper lite rompunch, någon Carib och godis. Stranden är full av försäljare. Vi har en trevlig dag på stranden.

På kvällen bestämmer vi oss för att åka in till Grenadas huvudstad - St. George. Vi tänkte äta där och titta lite i affärer. 

Vi tog taxi in till St. George och vi åt på restaurang Tropicana Inn. Minns inte vad vi åt men det var helt ok mat. Efter middagen ville vi titta i affärer men vi såg inga affärer. Det var sent och affärerna hade troligen stängt så det var därför vi inte såg några. Vi tog en taxi tillbaka hem till hotellet och gick "Slottet", där vi kände oss hemma.

Grand Anse
St. George i solnedgången


Vad vi mer gjort under dagen är att avboka den utflykt vi hade tänkt göra i morgon. Det är jag som är alldeles för feg. Vi hade bokat en vandring i djungeln och när jag kom på att det fanns ormar i djungeln så ville jag inte längre göra den utflykten. Kanske ångrar jag mej en dag, men så blev det.

Här fortsätter resan