Blommorna på Täby Torg

Blommor på Täby torg
I senaste inlägget om att vi besökt Melanders Fisk nämner jag att vi fick ett bord vid fönstret med utsikt över blommorna på Täby Torg. Vi hade varit bortresa till Mariestad och när vi kom hem igen hade de planterat tusentals tulpaner på Täby Torg.  

Vi har tidigare i vår varit i blomsterparken Keukenhof i Nederländerna. Blommorna här på Täby Torg blev på så sätt som en extra bonus med att få se en massa fina blommor. 

Nu har tulpanerna funnits på torget i några veckor men jag kan inte få nog av dem. Tror jag fotograferat någon tulpan varje gång jag gått förbi och från vårt fönster ser jag dagligen andra personer stå med mobilerna och fotograferat. Det är verkligen jättefint och troligen uppskattat av fler än mej.

Jag hoppas att blommorna kommer tillbaka som en tradition även nästa vår. Vi får väl se. 

Blommor på Täby torg
Blommor på Täby torg

Blommor på Täby torg
Blommor på Täby torg