Keukenhof Blomsterpark - del II

Jag framför en massa tulpaner
Vi befinner oss i Amsterdam och idag är vi på utflykt till staden Lisse. I staden, som ligger cirka 30 minuter med bil från Amsterdam finns parken Keukenhof. 

Parken är rätt stor och den är bara öppen cirka två månader om året. Det finns blommor precis överallt. Det är tulpaner, hyacinter, påskliljor och så klart en massa andra blommor som jag inte vet namnet på.

Jag tror vi var i parken runt två timmar. Jag har hört att det finns de som tillbringar en hel dag i parken och det är absolut inte orimligt att göra det. 

Det jag tycker var det finaste är alla blomrabatter med blandade blommor och färger. De har inspirerat mej till vår egen balkong i sommar. Troligen kommer det att bli mycket blommor på balkongen i sommar.

Det här är andra inlägget om parken och det kommer att komma även ett tredje inlägg. Det är bara så många vackra blommor man inte vill lämna osedda. Inget foto i världen kan visa hur fint allt är. Jag är verkligen jätteglad för att vi åkt hit. 

Väderkvarn och träskor


Janne framför en massa tulpaner




Hyaciner i blått och rosa

En rabatt med blandade blommor





Hyacinter i gult och blått


Blå hyacinter och ett vattendrag i parken



Gula och rosa hyacinter
Och tulpaner igen