God middag på Melanders Fisk

Bottenviksrom till förrätt
Vi har bott i vår nya lägenhet lite över två månader nu, men vi har ännu inte besökt den förmodligen bästa restaurangen i vårt närområde. Vi har varit där innan vi flyttade hit men tycker att vi borde sponsra restaurangen ännu mer nu när vi bor så nära. Idag tog vi tag i saken och bokade bord på Melanders Fisk. 

Melanders Fisk är en kedja som finns på fler platser men vi besökte den i Täby Centrum. Vi får ett bord vid fönstret och utanför ser vi alla tulpaner man har planerat på torget nu i vår. 

Vi får menyn och beställer. Jag beställer Bottenviksrom till förrätt. Jag minns inte hur maten presenterades i menyn men det är hur gott som helst. Jag får den serverad på en svart planka tillsammans med rödlök, gräslök och citron. 

Minns inte heller hur min huvudrätt presenterades i menyn. Jag beställer i alla fall Uerfile i vitvinssås och även det är hur gott som helst. 

Min huvudrätt är till och med så god att jag vill försöka återskapa något liknande hemma. Jag är ingen mästerkock men tror ändå att jag kan få till något som blir gott, inte med uer då utan med torsk.

Till middagen serveras vitt vin av märket Sancerre. Jag vet inget om vin passar eller inte men Janne beställer och servitrisen håller med om att det blir ett bra val till maten. Efterrätt hoppar vi över eftersom jag helst inte äter en massa sötsaker. 

Uerfilé i vitvinssås

Sancerre till middagen


Servicen på restaurangen var på topp, maten var jättegod och fint upplagd. Vi är så nöjda med besöket och kommer absolut att gå tillbaka fler gånger.