Nu flyttar vi till en lägenhet i Täby Centrum

Har fått nycklar till lägenheten
Det här inlägget handlar inte om någon resa eller någon upptäckt som vi har gjort. De senaste två veckorna har vi roat oss med helt andra saker. Vi har sålt vårt jättefina radhus och flyttat till en lägenhet. Lägenheten ligger så nära Täby Centrum det går att komma, har Täby torg utanför fönstret.

Det är verkligen ingen lätt uppgift att flytta från ett radhus på trevåningar och 160 kvm till en lägenhet med fyra rum på 91 kvm. Vi har slängt så otroligt mycket och vi har hyrt ett förråd på Shurgard för saker vi inte klarat av att slänga. 

Den 11 februari fick vi nycklarna till lägenheten och så klart gick vi in i lägenheten direkt, bara för att titta och för att lämna lite saker där. Det är Oscar och jag som ville flytta hit och Janne har väl bara fått anpassa sej. 

Bland det första vi gör i nya lägenheten är att sätta upp en ljusslinga på balkongen, för att det ska se lite mysigt ut. Roligt nog tar Oscar och Hannah med sej madrasser, sängkläder och lite annat man kan behöva för att sova över i lägenheten. De sov själva i lägenheten innan det stora flyttlasset kom.

Den 16 februari kom det stora flyttlasset som vi hade tagit hjälp av en flyttfirma. Jag stod i lägenheten och tog emot alla saker samtidigt som jag packade upp. Vad grejer vi har och det var verkligen inte lätt att börja möblera direkt. För varje möbel som kom in blev det bara mer och mer kaos. 

Första lasset med kartonger

Första besöket som ny ägare

Kaoset lägger sej lite så småningom när sakerna börja hitta sin plats. Soffan i vardagsrummet är det första vi får på plats och sen TV:n. Nu kan vi i alla fall sätta oss och koppla av. Min motionscykel är länge ett problem. Jag vägrar slänga den trots att jag aldrig använder den. 

Soffan är först på plats

Utemöbler och motionscykel

I radhuset har vi haft tre uteplatser och så klart möbler på alla platser. Utemöblerna är också ett problem. Nu har vi bara en normalstor balkong. Utemöblerna har flyttat runt lite överallt och vi vet fortfarande inte vilka möbler vi ska ha på balkongen. Alla möbler passar men frågan är om vi ska mysa på balkongen eller om vi ska kunna sitta där och äta. Soffa eller matbord? Det löser sej framåt sommaren. 

Skålar i champagne för flytten

Oscars rum blir fint

Det har blivit rätt mycket att äta ute de här dagarna. Den stora flyttdagen åt vi lunch på Bejing 8 i Täby Centrum, vilket var helt nytt för mej och riktigt gott. Samma kväll äter vi middag på Asian Corner även det i Täby Centrum och inte heller där hade jag ätit förut. Två nya matställen samma dag tillhör inte vanligheterna. 

Lunch på Beijing 8

Middag på Asian Corner

Mitt i kaoset fyller Oscar år och i present får han pengar. Pengar som han ska använda till att göra sitt rum trevligt. Det är trots allt vi som har skapat kaoset även för honom. Nu kommer väl ett lättare kaos att bestå en stund och jag har sagt att det tar två år innan man har flyttat klart, men snarat kommer jag att börja tänka på resor igen...