Vi ska sälja vårt jättefina radhus

Vardagsrum på bottenplan
Vi ska sälja vårt radhus och idag har vi haft homestyling. Vi har köpt oss en person som jobbar med sådant. 

Vårt radhus är nyrenoverat på massor av sätt och besiktningsmän har varit här och gett godkänt för allt. Det finns inget anmärkningsvärt med vårt hus som inte finns på andra hus som är lika gamla.

Det där med homestyling kändes jobbigt. Vi har ett fint hus men hon kom och gjorde om en massa saker i vår möblering. Ja, ok vissa saker blev bra men det är inte vårt hus längre. Många saker känns bara löjliga och opraktiska. Ska inte klaga alltför mycket ändå för jag förstår att det kommer att löna sej. 

Har lagt ut några bilder efter att homestylingen gjorts. Det jag har gillat är att stylisten plockat in guld i våra annars blå färger.

Anledningen till att vi ska flytta är inte så dramatisk. Vårt radhus har tre våningar, tre uteplatser och en ganska stor gräsmatta. Det är hela tiden något som måste skötas om. Vi har lagt ner en förmögenhet på radhuset för att få det så fint som vi vill. 

Det hela är en planering för framtiden. Vi vill resa och det är så mycket enklare att lämna en lägenhet och dra iväg några veckor än att lämna ett radhus som måste skötas om. På sommaren ska man klippa gräs och på vintern skotta snö för att ta några vardagliga exempel.

Tvättstuga på bottenplan

Badrum på övre plan

Oscar är 20 år nu och han vill inte följa med överallt när vi reser. Jag tycker det är ett stort ansvar att lämna över ett hus på en 20-åring om man själv reser bort flera veckor. I en lägenhet kan vi lämna honom utan att oroa oss för vad som kan  hända. 

Sovrum på övre plan

Musik- och datarum

En annan anledning är att jag vill få närmare till kommunikationer. Jag är helt enkelt trött på att lufsa genom snö och is för att komma till bussen, framför allt på vintern. På sommaren kan jag cykla till bussen. Att Janne inte har det problemet förstår jag. Han tar bilen varenda morgon han ska till jobbet. 

Janne och jag blir gamla och med tiden och vi ska orka leva utan att sköta om ett hus. Jag började ärligt talat trötta på huset för några år sedan när jag helt plötsligt skulle börja klippa gräset, något som Janne gjort varenda sommar. Jag ska inte klippa något gräs när jag blir gammal, då bor jag hellre i en lägenhet. 

Köksbänken på entréplan

Balkong på entréplan

Hela anledningen till flytten är praktisk och vi har redan köpt en lägenhet. Det kommer att bli så bra men först ska vi sälja vårt jättefina radhus. Visst finns det saker vi kommer att sakna, men så många andra saker som kommer att bli bättre.