Middag på Restaurang Grodan

Fördrinken Coco Channel
I fredags förra veckan var vi på GES-konsert men innan dess åt vi middag på Restaurang Grodan på Grev Turegatan. Vi hade bokat en restaurang för att ha nära till tåg och bussar som skulle ta oss ut till Cirkus på Djurgården. 

Vi var på plats ganska tidigt och blev visade till bordet direkt. Jag blir ganska imponerad av miljön. Det är betydligt mycket finare än jag hade förväntat mej. Det var också förvånansvärt mycket folk där trots att klockan inte var mer än 17:30. 

Vi började med varsin fördrink. Min fördrink blev Coco Channel, löjligt namn på en drink tycker jag, men den var god. Den smakade som Piña Colada. 

Till förrätt beställde jag Havskräftsoppa, det lät gott. Till huvudrätt valde jag Halstrad Hjälmargös, gulbetor och  pommes Julienne. Till det beställda jag det vita vin som rekommenderades till rätten. Två i sällskapet beställde raggmunk och Oscar beställde blåmusslor.

Jag visste inte att Grodan var en ganska fin restaurang så jag blev positivt överraskad av maten. Den var fint serverad och den smakade bra. Soppan med havskräftor var riktigt god. Gulbetor har jag kanske aldrig ätit förr och jag vet nu att pommes Julienne är tunt riven potatis som är friterad. Det var bara knaprigt utan att smaka potatis.

Havskräftsoppa
Tillbehör till soppan


Hjälmaregös med
pommes Julienne
Gulbetor mm till fisken


Ska jag klaga på något så var det väldigt mycket folk på Grodan och servicen var inte den snabbaste. Inte för att det gjorde något egentligen men desserten dröjde. Vi sa till om notan i samma stund som desserten serverades, sen blev det ganska stressigt att hinna till Cirkus. Vi tog en Über så visst hann vi men vi kom ändå lite senare än vi tänkt oss till Cirkus. 

Från en vägg på Grodan

En annan vägg på Grodan

GES på Cirkus

Djurgårdsvägen fint upplyst


GES var jättebra och det är verkligen fascinerande så många hits dessa tre artister har tillsammans. Publiken sjöng med i stort sätt varenda låt. Två timmar senare lämnar vi Cirkus och promenerar in mot Strandvägen. Träden längs Djurgårdsvägen är fint upplysta i olika färger. Framme på Strandvägen stannar vi för att tar en Über igen som ska köra oss hemåt. 

Det blev en jättetrevlig kväll med god mat och en trevlig konsert.