Tillbaka på Koh Lanta, två dagar sedan sist

Gårdagens solnedgång
Nu är vi tillbaka på Koh Lanta igen. Vi startade vår resa här med fem nätter. Sen blev det två nätter på Koh Ngai. Nu är vi som sagt tillbaka på Koh Lanta och vi bor åter igen på Soutern Lanta Resort.

Den här gången har vi en lite större och finare bungalow, C4. Priset är så klart dyrare men det är marginellt dyrare. Vi trivdes på Southern Lanta Resort de första fem nätterna och det lär inte bli sämre i en rymligare bungalow. Den här gången ska vi stanna sex nätter.

Vi kom igår och båten lägger till i byn Saladan så vi stannade till där en stund. Annars har det inte hunnit hända så mycket ännu. Janne har dykt idag och Oscar och jag har varit kvar på hotellet, poolen och stranden. Man märker att lågsäsongen har börjat lite smått. Det är inte många turister kvar längre.

De som finns kvar nu är de övervintrande svenskarna som ofta bor i Swedish Village, i villorna bakom receptionen. Det finns även övervintrade svenskar som valt att bo i bungalows, samma typ av bungalows som vi. Även det verkar fungera alldeles utmärkt.

Det är roligt för Oscar att det finns så många andra barn här. Vi har en pool alldeles utanför vår bungalow och det finns en pool lite närmare villorna. I poolerna hittar han  ofta andra barn, som blir kompisar att leka med. Vi går till poolen vid villorna också ibland.

Vår bungalow C4
Utsikten från vår veranda

En vanlig dag här så äter vi frukost i hotellets matsal. Stannar i poolen på förmiddagen, äter sen lunch på grannhotellets restaurang Diamond Sand. På eftermiddagen stannar vi på stranden. Oscar och jag gräver gångar i sanden som vi fyller med vatten.

Vid solnedgången sitter vi gärna på stranden och beundrar alla vackra färger som solens sken skapar. På kvällen går vi upp till huvudvägen och äter på restaurang Sawasdee.

Nästa inlägg kommer att handla om dykningen Janne gjort idag. I morgon gör vi en utflykt igen. Vi ska besöka en elefantfarm och stranden Relax Bay.