Dyk 38 - 39 - Fina dyk på Hin Daeng och Hin Muang

Baraccuda
Den här texten har Janne skrivit. Bilden är från ett dyk något år senare. 

Dyk 38 - från Phi Phi Island
Dykplats: Hin Muang (Purple Rock)

Datum: 14 januari 2003
Maximalt djup: 28,4 meter
Siktdju
p: 20 - 25 meter
Temperatur: 27,2 grader
Activity: Speedboat dive

Här såg jag min första manta, såg två stycken. Jag såg också muränor, nakensnäckor, kirurgfiskar, batfishes, moorish idols, trumpetfisk, fjärilsfiskar, emperior angelfish och mjuka koraller.

Dyk 39 - från Phi Phi Island
Dykplats: Hin Daeng (Red Rock)

Datum: 14 januari 2003
Maximalt djup: 22,7 meter
Siktdjup: 20 - 25 meter
Temperatur: 28,4 grader
Activity: Speedboat dive

Här såg jag baracuda, drakfisk, muräna, moorish idol, blueringed angelfish och emperior angelfish. Som vanligt får fiskarna ibland sina engelska namn för att jag inte vet vad det heter på svenska.

Här fortsätter resan med några fler dyk på Phi Phi Island