Phra Nang Beach är stranden vi gillar bäst, Thailand

Lunch på Phra Nang Beach
Vi befinner oss i Ao Nang och vi har provat oss runt på lite olika stränder sedan vi kom för cirka en vecka sedan. Vi har vår närmaste strand alldeles utanför hotellet men där är det mest bara båtar så där badar vi inte alls.

Vi har varit på Railey Beach och på Koh Poda. Alla stränder här runt omkring är bra men på lite olika sätt. På Railey har du restauranger. Koh Poda ligger en bit ut i havet och idag har det varit blåsigt och lite risk för regn så vi valde bort ön.

Phra Nang Beach är den platsen vi tycker bäst om så här långt. Det finns inga restauranger men mat och dryck finns det att köpa. Det finns en dam som sitter under trädet där vi ställt Oscar för att komma i skugga och strax bredvid står en man och säljer drickor.

Idag har vi alltså åkt tillbaka till Phra Nang Beach. Man behöver inte båt långt ut i havet och vi gillar den stranden bäst. Vi hoppade ner i en långsvansbåt och strax var vi där.

Jag äter grillad majs

Janne äter papayasallad

Vi ställde paraplyvagnen under trädet nästan framme vi grottan som finns längs bort på stranden. Det är fint att bada här också och bada har vi gjort massor. Oscar guppar omkring i sin simring och han verkar gilla det han upplever.

Vi har handlat mat från kvinnan som grillar under trädet och köpt dricker av mannen som står strax bredvid. Det har egentligen inte hänt särskilt mycket alls.

Längs gatan i Ao Nang

Stranden i Ao Nang på kvällen

På kvällen har vi gått det vanliga lilla varvet längs Ao Nangs gator. Det är bara en enda lång gata med affärer på ena sida och på andra sidan vägen finns stranden. Just idag tog vi oss över gatan och hamnade på den sida stranden ligger en stund.

Nu är det bara två dagar kvar tills nyårsaftonen. Vi har anmält oss till en nyårsfest som ska bli på hotellet. Det kommer säkert att bli jätteroligt men innan vi går vidare till nästa år kommer det några inlägg om de dyk Janne gjort hittills på resan.

Just i morgon har vi inga stora planer så vi återkommer när festen är över, alltså nästa år.