Några dagar på stranden Klong Dao, Koh Lanta

Janne på Klong Dao
Vi befinner oss på Koh Lanta i Thailand. Vi bor fint på Royal Lanta på stranden Klong Dao. Det är några dagar sedan jag skrev nu och lite har väl hänt. 

För två dagar sedan vaknade jag upp med uppsvullet öra. Jag har alltid haft problem med att få vatten i öronen och nu blev det en riktig öroninflammation. Alldeles framför vänster öra hade det svullnat upp inifrån något enormt. 

Min första reaktion var att det väl går över. Jag hade inte ont direkt men bara en obehagligt stor svullnad. Vi pratade med receptionen, de fixade fram en bil som körde oss till den lilla sjukstugan som finns i Saladan. 

När vi lämnade sjukstugan hade jag fått recept på penicillin i tre dagar och örondroppar. Örondropparna kunde man köpa utan recept i vilket apotek som helst. Medicin och läkare, allt till en kostnad av cirka 50 SEK. Örat har redan blivit mycket bättre och är snart helt bra igen. 

Nu har vi inte gjort så mycket på grund av mitt öra. Det mesta som erbjuds här har med vatten och snorkling att göra. Just idag har Janne har fått dyka och jag har varit hemma med Oscar. 

Poolområdet på Royal Lanta
Royal Lanta fint men tomt


Jag och Oscar har gått omkring på stranden och vi har badat i poolen här på hotellet. Oscar gillar verkligen att bada och så klart kan jag bada men behöver inte doppa huvudet. Det finns en liten fin typ paviljong på området, där har vi suttit och ätit lunch. Hade jag vetat idag vad som ska hända där om två dagar hade jag inte suttit där. Mer om det i nästa inlägg. 

Vad jag inte skrivit om hotellet ännu är att här hade vi duschen utomhus. Här är det så klart en fin dusch men att duscha utomhus har vi gjort tidigare. Den gången bodde vi på ett mindre fint ställe på Perhentian Island i Malaysia, så grejen att duscha utomhus var inte ny men ändå rätt coolt. 

Jag på verandan

Kvällens solnedgång

Även i kväll blir det en fin solnedgång och det blir sent innan Janne kommer hem från dykningen. När jag har lagt Oscar blir det lite tråkigt. Jag sätter mig på vår veranda för att se lite folk. Vi bor nästan längst bort i gången och det bor inte många här så det händer inte så mycket. Så klart kommer Janne tillbaka och det blir lite bättre igen. 

Nu har vi bara en dag kvar här på Koh Lanta och det blir en dag med sol och bad.   

Här fortsätter resan med Jannes dykning på Koh Lanta