Avslutar Grenada med middag på Suger Brown

Jag och Janne på Suger Brown
Vi har varit på stranden Grand Anse under dagen. Nu har det hunnit bli sen eftermiddag och vi ska ta en taxi till huvudstaden St. George för att försöka hitta lite affärer, innan vi åker härifrån. 

Vi ska ta oss tillbaka till St. George igen och göra ett nytt försök. Den här gången vill vi shoppa så vi åker in till staden tidigare än vi gjorde igår. Vi försöker få taxichauffören att förstå att vi vill titta i affärer förstår han inte riktigt vart vi vill. Han frågar sen om vi ska till "market" och det låter utmärkt så vi säger ok till det. Naturligtvis skulle vi till "market". Det måste vara där alla affärer ligger. 

Det kanske fanns massor av affärer där men det var inte troligt att det var en plats för oss. Vi blev släppa på ett stort torg fullt av människor, lokalbefolkning, inte en turist så långt vi såg. Eftersom Grenada är ett fattigt land kände jag bara att jag är helt fel här. Jag skulle bli rånad på allt jag äger och har. Det kändes inte alls bra. 

Vi tog oss snabbt därifrån, samma väg som vi kommit. Så några affärer har vi fortfarande inte sett på Grenada. Vi tar oss hemåt igen.

Janne på Suger Brown

Jag på Suger Brown

På kvällen tar vi en taxi till 
en finare restaurang som vi hade blivit rekommenderade. Restaurangen heter Suger Brown och låg en liten bit upp i bergen. Restaurangen var jättebra. Vi fick god mat och bra service. Som ett kontrast till torget vi hamnade på tidigare idag så kändes det bra att här fanns det fler turister. Här fanns till och med svenska turister. 

Vi tog taxi hem till hotellet igen och gjorde vårt sista besök på Slottet. Slottet är den restaurang nära hotellet, som vi har gillat. Suger Brown är absolut den finaste restaurangen vi ätit på under utflykten till Grenada. I morgon, efter tre nätter på Grenada flyger vi tillbaka till Barbados.

Här fortsätter resan